تأثیرات تبلیغات آنلاین " تبلیغات هدمند چگونه است "
نوشته شده توسط : amir

فناوری های تبلیغات آنلاین مانند بنرها ، پنجره های بازشو و پنجره های بازشو برای کاربران اینترنت بسیار برجسته است. برخی مطالعات گزارش کرده اند که مصرف کنندگان این آزار و اذیت را تحقیر می کنند و با وجود آن احساس نقض و آزار می کنند.

در رسانه های سنتی رپورتاژ آگهی خبری ، چرت زدن به عنوان عامل اصلی مزاحمت تبلیغات شناخته شده است. تبلیغات تلویزیونی مدتهاست ناخواسته اما در همه جا در نظر گرفته می شود. اگرچه انتظار داشتند تبلیغات در رسانه های جدید کمتر از رسانه های سنتی باشد ، لی و همکاران. [9] گزارش شد که مصرف کنندگان آنلاین هدف گرا هستند و تبلیغات آنلاین را سخت تر از سایر رسانه ها قضاوت می کنند. علاوه بر این ، آنها دریافتند که نگرشهای منفی که مصرف کنندگان بصورت آنلاین ایجاد می کنند ، در نهایت به تصمیم گیری برای عدم بازگشت به سایت کمک می کنند.

طبق آمار ، تبلیغات آنلاین در سال 2005 در ایالات متحده رپورتاژ آگهی خبری به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است ، که 5.3٪ از کل تبلیغات را تشکیل می دهد و 30٪ افزایش نسبت به سال 2004 را نشان می دهد. حجم گسترده تبلیغات آنلاین نشان می دهد که شرکت ها باید تأثیر تکنیک های تبلیغاتی آنها را از نزدیک کنترل کنید.

در حالی که مشخص شده است تبلیغات اولیه در ایجاد آگاهی از برند و نگرش های مثبت موثر است ، اما تبلیغات اینترنتی مدرن غیر منطقی ، غیر مفید ، فراموش نشدنی ، بی اثر و سرزده توصیف شده است. یکی از تغییراتی که در آن دوره زمانی ایجاد شده است ، ایجاد اشکال جایگزین پنجره های بازشو و پنجره هایی است که هدف آنها جلب توجه بهتر مصرف کنندگان است و تبلیغات درون خطی (غالباً یک بنر) که در همان پنجره وب سایت میزبان تبلیغات ظاهر می شود. تا سال 1999 ، صبر و تحمل در حال اتمام بود ، و یک نظرسنجی از مشتری نشان داد که 69٪ از کاربران پاپ آپ را آزار دهنده می دانند و علاوه بر این ، 23٪ گفتند که فقط به دلیل تبلیغات به سایت برنخواهند گشت.

نگرانی در مورد رفتار مصرف کننده موجه است. اگرچه برخی تحقیقات گزارش داده اند که کاربران هنگام ارائه در یک زمینه جالب ، اطلاعات را مفید می دانند ، اما بسیاری از این مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان چنین نگرش های منفی نسبت به تبلیغات دارند که هر زمان ممکن از آن جلوگیری می کنند. اعتقاد بر این است که این نگرش های منفی بر ادراک برند تأثیر می گذارد و منجر به اجتناب از تبلیغات می شود . در متن وب ، این به معنای پرهیز از خود وب سایت است.

به جای کاهش تداخل آنها همانطور که Rost و Varkey انتظار داشتند ، دریافت که تبلیغات در محیط وب آزار دهنده هستند. تصویری از بینندگان تلویزیون را به تصویر می کشد که می توانند در طی یک تبلیغ تجاری از اتاق خارج شوند یا کانال را تغییر دهند ، در حالی که کاربران اینترنت را حداقل از دستیابی به اهداف آنلاین خود باز می دارند . به غیر از ایجاد وقفه در کار ، پیمایش در تبلیغات گذشته یا بستن پنجره های بازشو / پنجره های بازشوئی ، کاربران هیچ راه حلی ندارند. هرچه وظیفه مهمتر یا فوری باشد ، احتمال وقفه بیشتر می شود.

پنجره های بازشو یا پنجره های بازشو از برخی روش های تبلیغاتی آنلاین است که تبلیغات را بسیار چالش برانگیز می کند. اثرات این پنجره های اضافی هنوز به طور کامل در ادبیات مطالعه نشده است. اگرچه برخی معتقدند که جنگ با پنجره های بازشو به پایان رسیده است ، با توجه به مسدودکننده های پنجره های بازشو که بسیاری از کاربران از آن استفاده می کنند ، یک "مسابقه بازو" وجود دارد که مطمئناً بیش از چند پیچ ​​و خم در طول مسیر خواهد داشت. سالهای بعدی میلیون ها نفر هنوز محافظت نشده اند. بسیاری از آنها نسخه های قدیمی مرورگرهای خود را دارند (که چنین تبلیغاتی را مسدود نمی کنند) و دیگران مسدودکننده های شخص ثالث رایگان را نصب نمی کنند. در همان زمان ، توسعه دهندگان تبلیغات در حال طراحی روش های جدید برای غلبه بر مسدود کننده های پنجره ارسال شده هستند.

از این رو ، تعیین تأثیرات اشکال مختلف تبلیغات در وب و یافتن پاسخ برای سوالات تحقیق زیر جالب و مفید است:

تبلیغات در اینترنت چقدر سرزده است؟ آیا این تبلیغات رپورتاژ خبری منجر به عدم بازگشت کاربران به سایت میزبان تبلیغات خواهد شد؟
آیا برخی از اشکال تبلیغات آنلاین بیشتر از سایر موارد سرزده است؟ آیا اگر تبلیغات مربوط به موضوع سایت نباشد ، تفاوتی ایجاد می کند؟
آیا تبلیغات آنلاین در توانایی کاربران در به خاطر سپردن محتوای سایت تداخل دارد؟ کدام نوع بیشترین همپوشانی را ایجاد می کنند؟

جزئیات آزمایش
ما اشکال و انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کردیم. یک وب سایت آزمایش مصنوعی با تصاویر ، قیمت و توضیحات برای محصولات آشنا و دسته های محصول ایجاد کنید. این محصولاتی بود که توسط یک فروشگاه عمومی حمل می شد و شامل مواد غذایی ، بهداشتی و محصولات خانگی بود. به شرکت کنندگان 9 وظیفه تحقیقاتی اختصاص داده شد که آنها را مجبور به پیمایش در قسمتهای مختلف سایت می کند. محصولات و دسته بندی محصولات به گونه ای طراحی شده اند که برای هر کسی که در فروشگاه های فیزیکی خرید می کند ، کالایی مصرف می کند یا نام کالاهای معمول خانگی را درک می کند ، آشنا باشد.

دو مجموعه از شش آرم و آرم اصلی ایجاد کرد. برای جلوگیری از آلوده شدن نتایج قبلی به نتایج ما ، از تبلیغات و آرم های موجود خودداری شده است. همه اینها به صورت پاپ آپ ، پاپ آپ یا تبلیغات درون خطی ارائه می شود ، جایی که یک گروه مربوط به هر کار خاص و با سایر محصولات موجود در سایت است.

و سایت دیگر یکسان نیست. وب سایت های آزمایشی توسط 536 دانشجوی مقطع کارشناسی ثبت نام شده در دو دانشگاه آمریکایی و یک دانشگاه مکزیک در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده به صورت آنلاین قابل دسترسی بودند.

یک تبلیغ در هر شش صفحه انتخاب شده از نظر استراتژیک قرار گرفت (حدود 5٪ از 121 صفحه سایت). هر یک از این صفحات در مسیری بود که کاربران برای تکمیل کارهای جستجوی اختصاصی خود طی می کردند. همه آگهی ها همانطور که در بسیاری از سایت های پر بازدید وجود دارد ، در همان مکان و در سمت راست ظاهر می شوند. وقتی صفحه حاوی یک آگهی بود ، به سبک سنتی تبلیغات داخلی هیچ متنی مسدود نشد. در عمل ، بسیاری از پنجره های بازشو متن را پنهان می کنند ، اما ما تصمیم گرفتیم که مکان را با دقت کنترل کنیم و بر روی نوع آگهی متمرکز شویم. هنگامی که افراد هر نه وظیفه تحقیقاتی را به پایان رساندند ، آنها یک بررسی آنلاین را انجام می دهند که در آن داده های مربوط به متغیرهای نتیجه جمع آوری شده است.

نتایج و تفسیرها

اولین مجموعه س questionsالات تحقیق ما به تداخل تبلیغات آنلاین و چگونگی بروز این دخالت در رفتارهای آینده پرداخته است. ما از شرکت کنندگان خواستیم تا به هفت موردی که میزان همپوشانی تبلیغات در سایت را اندازه گیری می کنند ، پاسخ دهند. مقیاس هر سوال از 1 (خیلی سرزده) تا 7 (بسیار سرزده) بود. 417 کاربر از قرار گرفتن در معرض تبلیغات با میانگین 3.6 (1.8 انحراف معیار) خبر دادند. به نظر می رسد این نمره در وسط مقیاس قرار دارد و به نظر رپورتاژ آگهی فارسی کلاب نمی رسد به تنهایی دلیل نگرانی را نشان دهد. با این حال ، یک نکته مهم این است که چگونه این تبلیغات بر اهداف رفتاری کاربران برای بازگشت به سایت تأثیر می گذارد. انتظار ما این بود که قصد بازگشت برای افرادی که هر نوع تبلیغات در معرض آنها نبوده است مثبت تر باشد. در حقیقت ، افرادی که در معرض تبلیغات نبودند ، گزارش دادند که 11٪ بیشتر از کسانی که در معرض تبلیغات بودند احتمال بازگشت یا توصیه سایت به دیگران را دارند (01 / 0p <).

اگرچه این تفاوت از نظر آماری قابل توجه است ، اما به نظر نمی رسد اندازه آن در سطح زمین خیلی چشمگیر باشد. برعکس ، گزارش های اخیر نشان می دهد سایتی مانند آمازون ماهانه حدود 48 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد دارد. کاهش 11 درصدی نشان دهنده کاهش تعداد بازدیدکنندگان بیش از پنج میلیون بازدید کننده ماهانه است. این کاهش می تواند به عنوان یک مشکل جدی تفسیر شود که نیاز به اقدام قاطع دارد و ROI تبلیغات واقعاً منفی می شود. با فرض توزیع یکنواخت خریداران در بین مرورگرها قبل و بعد از کاهش ، درآمد حاصل از تبلیغات ممکن است کاهش 11 درصدی فروش را جبران نکند.

ما علاقه مند بودیم که دلیل کمبود را بفهمیم ، و متوجه شدیم که نظریه های توجه از ادبیات روانشناسی می توانند مسئله را توضیح دهند. در روانشناسی شناختی ، محققان کشف کرده اند که وقفه در یک کار نه تنها باعث می شود افراد با عملکرد یادآوری دست و پنجه نرم کنند ، بلکه به پاسخ تلاش منفی برای پردازش اطلاعات ارائه شده در وقفه و اطلاعات ارائه شده در وب سایت میزبان وب ، پاسخ منفی می دهند.

مجموعه دوم س theال ها این احتمال را ایجاد می کند که انواع مختلف تبلیغات تأثیرات متفاوتی بر روی افرادی که در سایت قرار دارند ، داشته باشند. تبلیغات اشکال مختلفی دارد و واکنش کاربران نسبت به آنها تا حد زیادی کشف نمی شود. در مطالعه قبلی ، تبلیغات بنری بهتر از پنجره های بازشو دریافت می شدند . تداخل یک توضیح بود: 84٪ از پاسخ دهندگان گفتند که پنجره های بازشو در خواندن یا استفاده از یک صفحه وب اختلال ایجاد می کنند ، در حالی که فقط 54٪ گفتند که تبلیغات بنر با استفاده از وب تداخل دارد.

برای اطلاع از نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اینجا کلیک کنید





:: برچسب‌ها: رپورتاژ آگهی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: